Drama- en Mimegroep Salt

Zoutige parels

<> Het is weer zover … Psalm 83: 1-5 “O God, zwijg niet, houd U niet doof, wees niet stil, o God! Want zie, U vijanden tieren, wie U haten, steken hun hoofd omhoog. Zij beramen een heimelijke aanslag tegen Uw volk en beraadslagen tegen Uw beschermelingen. Kom, zeiden zij, laten wij hen uitroeien, zodat zij geen volk meer zijn en aan de naam van Israël niet meer gedacht wordt.” …

Joël 3: 16b “Maar de HEERE is een toevlucht voor Zijn volk en een vesting voor de Israëlieten.”

Israël zal bevrijd Thuiskomen! – Marius Schouten

<> “Wie durft te beweren dat ‘De Nachtwacht’ van Rembrandt van Rijn ontstaan is door een knal tussen de verftubes wordt voor gek verklaard. Maar wie beweert dat achter het ontstaan van de aarde, met zijn enorme diversiteit en schoonheid, geen Schepper huist maar een oerknal wordt serieus genomen.” – Ellen Geluk

<> “De neuzen moeten dezelfde kant op staan, zeggen we in Nederland. Maar zo is het niet. De neuzen moeten naar elkaar toe gericht zijn. We moeten naar elkaar luisteren en juist ook over verschillen met elkaar in gesprek blijven.” – Kees Jan van Linden

<> Pas kreeg ik de meewarige opmerking naar m’n hoofd “Jij gelooft natuurlijk dat de aarde in 6 dagen geschapen is …..”. Ik antwoordde “Dat is niet zo moeilijk hoor voor mij, ik vind het al een mirakel dat ik kan videobellen vanuit Nederland met iemand in Australië. God vraagt niet meer van ons dan te geloven als een kind (Matteüs 18: 1-5) …”.

<> De bijbel voorzegt tekenen in de hemel:

6 september 2023: Omegablokkade trakteert Nederland op tropische hitte in september. Omega is een metafoor voor het einde …

12 september 2023: Overstromingen brengen dood en verderf in de Libische stad Derna.

<> “Veel mensen moeten toegeven dat ze pas door de moeilijkste en pijnlijkste ervaringen kregen wat ze nodig hadden voor een goed leven.” – Tim Keller

<> “Je kunt je van God afkeren als jou onrecht wordt aangedaan. Maar je kunt ook de route volgen die Paulus beschrijft in Romeinen 5; niet vluchten voor het lijden, maar er doorheen gaan, samen met God.” – Ron van der Spoel

<> “Jezus heeft Zijn volgelingen niet gevraagd zich als leeuwen in de wildernis te gedragen. Hij zond Zijn discipelen als schapen onder de wolven. Dat is andere koek.” – Philip Yancey

<> Micha 6:8 “De Heere heeft u laten weten wat goed is en wat Hij van u verwacht. Hij wil niet anders dan dat u eerlijk en rechtvaardig bent en uw best doet liefde te bewijzen en als een nederig mens leeft met uw God.”

<> “Jeruzalem is al 3000 jaar de hoofdstad van de Joden. Toen waren Londen, Parijs en Amsterdam nog slechts moerassen.” – Awi Cohen

<> “De grootste gift die je voor dit aardse leven kunt ontvangen is …… tevredenheid.”

<> “Als je wonderen in je leven wilt zien, vraag God dan om bewogenheid.” – Biju Thampy

<> “Bibelen 2020′ zo heet de nieuwste Bijbelvertaling in Denemarken. Met recht een unieke vertaling, want de naam ‘Israël’ is maar liefst vijftig keer verwijderd uit de oorspronkelijke tekst. Het weg censureren van Israël in Bijbel, theologie en kerk is een groot kwaad.” – Ds. Kees Kant

<> Gods Koninkrijk: “Hoe gevarieerder Gods kinderen, hoe rijker het koninkrijk zich laat zien.” – Jurjen ten Brinke

<> “Wie in bijvoorbeeld 1580 de kerk binnenstapte, trof een totaal andere atmosfeer dan vijftig jaar eerder. Volgens Andrew Pettegree brachten de hervormers hun boodschap vooral via de preken over, maar gebruikten ze daarvoor ook muziek en toneel. De Reformatie stond minder afwijzend tegenover kunst dan velen vaak denken. De hervormers van Wittenberg keerden zich tegen het bijgelovige karakter van het rooms-katholieke toneel, maar zagen toneel als een krachtig pedagogisch instrument. Luther vond toneel een heel geschikt middel om de inhoud van zijn boodschap uit te stallen en in te prenten. – RD 31 okt. 2005 – ‘Veel geduld met volkscultuur’

<> De eerste 3 voorjaarsfeesten zijn al vervuld, de 3 najaarsfeesten moeten nog vervuld worden. Als eerste komt het Bazuinenfeest! – Wake Up!

<> 7 sept. 2025: Volgende bloedmaan & 77 jaar na de stichting van de Staat Israël & start Bazuinenfeest? ………. De Bijbel vermeldt 77 generaties van Adam tot Jezus. Het is ook de getalswaarde van Lèsous (betekent God in het Hebreeuws en Jezus in het Grieks). Na de oorlog, die tot 1949 duurde, heeft het Joodse deel 77 procent van het grondgebied van Palestina in handen.

Gaat dan nu eindelijk Jezus Christus terug komen? ………………

Dan zal Hij Zijn plek opeisen van de ‘leugenaar van den beginne’.

<> “De vruchten van meditatie zijn: liefde, vreugde, eerlijkheid en verlichting van de aanvechtingen en het verlaten van het kwaad.” – aug. 2006 Flevofestival

<> 17 maart 2020: De hele wereld is in de ban van het coronavirus. Het is alsof we bij de berg Sinaï staan ….. we moeten ons eerst reinigen en onthouden voordat we God zullen ontmoeten. Zo raken eeuwen en volken elkaar. – Ellen Geluk

<>  Deuteronomium 32: 8,9 ” ….het aantal nazaten van Israël, want voor de HEER gold dat volk als het Zijne, Jakob was het deel dat Hij zichzelf toemat.”

<> “Van de Karmelieten kunnen we leren dat een bidder een bepaalde weg heeft te gaan: De eerste fase is dat je Gods wil in je eigen leven, ook in ernstige ziekte, leert aanvaarden. In de tweede fase ben je niet zozeer passief als wel actief. Je zoekt de wil van God. Het is de fase van de gehoorzaamheid. Slechts weinig mensen bereiken de derde fase, waarin je als het ware in God wordt ondergedompeld. Hij handelt dan in en door ons.” – Dr. Antoine Bodar

<> Romeinen 11:25b, 26a ; “Slechts een deel van Israël werd onbuigzaam, en dat alleen tot het moment dat alle heidenen (volkeren) zijn toegetreden. Dan zal heel Israël worden gered ……”

“De uitverkiezing van Israël staat ten dienste van de wereld. Als Israël de geboden houdt zullen de volkeren verbaasd staan over wat God gaat doen” – Eric Vink

Deuteronomium 4: 5-8; 5. Zoals de HEER, mijn God, mij heeft opgedragen, leer ik u wetten en regels waarnaar u moet handelen in het land dat u in bezit zult nemen. 6. Leef ze strikt na, dan toont u wijsheid en inzicht. Alle volken die dat zien en van deze wetten horen, zullen zeggen: “Wat is dat grote volk wijs en verstandig!” 7. Want welk volk, hoe groot ook, heeft goden zo dichtbij als wij de HEER, onze God, telkens als wij hem om hulp roepen? 8. En welk volk, hoe groot ook, heeft wetten en regels zo rechtvaardig als het onderricht dat ik u nu geef?

<> “De duivel heeft een voorkeur voor Farizeeën, mannen en vrouwen die zichzelf proberen te redden. Zij zijn ongelukkiger dan volwassen christenen en niet-religieuze mensen en ze veroorzaken flink wat meer geestelijke schade.” – Tim Keller

<> “Het wezen van de zonde is dat wij mensen onszelf op de plaats van God stellen, terwijl het wezen van de verlossing is dat God zichzelf op onze plaats stelt.”

<> “Bid niet dat onze moeilijkheden voorbijgaan. Als wij God gehoorzaam blijven dienen, gebeurt dat namelijk niet. Maar bid om meer kracht voor ons, om in Gods wil te wandelen.” – Butros (geheim gelovige uit het Midden-Oosten)

<> “Overal op de wereld mag je liefhebben, alleen in sommige landen Jezus niet ……. Als dat geen duistere zaak is!” – Ellen Geluk

<> Israël tot zegen van de volken:

Genesis 12: 3; Ik zal zegenen wie jou zegenen. – Jesaja 60: 12; Elk volk of koninkrijk dat weigert jou te dienen, zal ten ondergaan. – Deuteronomium 28:12; De HEER zal de rijk gevulde schatkamer van de hemel openen om uw akkers op de juiste tijd regen te geven. Hij zal uw arbeid op het land zo zegenen dat u aan veel volken leningen kunt verschaffen, zonder ooit zelf te hoeven lenen.

<> “De reden waarom mensen niet meer naar de kerk gaan, is dat ze niet meer weten waarom ze zouden gaan.”

<> “Door Gods geboden leren we Gods liefde kennen.”

<> Bijvoeding voor christenen: Israël en de eindtijd (2/3) Lezing ds. Willem J.J. Glashouwer (YouTube)

<> “Leven kan alleen ontstaan uit bestaand leven; die wetmatigheid geldt nog steeds.” – Michael Mumma

<> Rom. 12:11 “Laat uw ijver niet verslappen, maar dien de Heere met enthousiasme!”

<> “Zonder het geloof in de Eeuwige is het bestaan pas echt zinloos en onverdraaglijk.”

<> “Niet haat, maar onverschilligheid is het tegenovergestelde van Liefde.”

<> “Veiligheid is niet de afwezigheid van gevaar, maar de aanwezigheid van God.”

<> “God is niet te begrijpen, maar wel te vertrouwen.”

<> “Het streven naar waardering van mensen om ons heen moet niet het hoogst haalbare zijn. Laat Jezus degene zijn aan Wie we verantwoording afleggen!” – Darlene Zschech

<> “De Bijbel spreekt meer dan 140 keer over zich bekeren en maar één keer over bekeerd worden.” – Ds. van der Veer

<> “Tradities zijn niet perse Bijbelser dan vernieuwingen.” – Willem Ouweneel

<> “De soevereiniteit van God is een troost voor christenen. De Heere is niet de oorsprong van het kwaad, maar Hij bepaalt wel met welke problemen en beproevingen we te maken krijgen en hoelang die duren. God is getrouw; Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven. Onze ontrouw en zonden kunnen Hem niet veranderen.” – Steve Fernandez

<> “Door rechtdoor te blijven gaan, kunnen we óók van de weg afraken. Een christen buigt mee met zijn tijd, naar de toekomst.” – Ruth Seldenrijk